„Uczymy jak słodzić” – pod tym hasłem ruszyła kampania edukacyjna Związku Producentów Cukry w Polsce. Kampanię zainaugurowała konferencja prasowa, która odbyła 24 maja w Parku Trampolin Hangar 646 w Warszawie. Podczas spotkania miała miejsce premiera raportu. Poza przedstawicielami Związku w konferencji wzięli udział eksperci kampanii: dietetyk Agnieszka Piskała oraz znany restaurator i szef kuchni Mateusz Gessler.
Głównym celem kampanii edukacyjnej jest obalenie szkodliwych stereotypów na temat cukru, które istnieją w opinii publicznej. Podczas spotkania z dziennikarzami Michał Gawryszczak, dyrektor biura Związku Producentów Cukru w Polsce zaprezentował główne założenia akcji oraz opowiedział o spodziewanych efektach. Zaznaczył, że zamiarem organizatora nie jest namawianie do spożywania cukru, ale pokazanie, że ten składnik może być elementem zdrowej i zbilansowanej diety pod warunkiem zachowania umiaru i prowadzenia aktywności fizycznej. Podczas prezentacji raportu Agnieszka Piskała opowiedziała, jakimi zasadami należy się kierować, aby móc cieszyć się słodkim smakiem cukru w codziennej diecie oraz obaliła najpowszechniejsze mity na jego temat, takie jak powodowanie próchnicy i otyłości. W ostatniej części spotkania odbył się panel dyskusyjny, podczas którego przedstawiciel Związku Producentów Cukru oraz eksperci rozmawiali o tematach związanych z cukrem – obecności tego składnika w diecie, stosunku rodziców do cukru oraz odkrywaniu słodkich przekąsek na nowo.
Adres strony kampanii: www.uczymyjakslodzic.pl