Kampania medialna "Chłopiec do bicia"

Związek Producentów Cukru w Polsce rozpoczął akcję edukacyjną „Chłopiec do bicia” o niezastąpionej roli cukrów w diecie człowieka oraz o konieczności prowadzenie higienicznego trybu życia ze zbilansowaną dietą. Celem kampanii jest obalenie stereotypów na temat cukru. Oryginalny charakter kampanii ma za zadanie pokazać skalę stereotypów, które pojawiły się wokół cukru i absurdalność zarzutów kierowanych pod adresem cukru. Poprzez dostarczenie wartościowych i merytorycznych materiałów informacyjnych na stronie www.chlopiecdobicia.pl chcemy dotrzeć do Polaków z rzetelną wiedzą ekspercką.

Organizatorzy kampanii nie namawiają do jedzenie cukru, a jedynie zwracają uwagę, że cukier jest elementem zbilansowanej diety. Organizatorzy przekonują, aby poznać zapotrzebowanie swojego organizmu na cukier i odpowiednio do tego dostosować swoją dietę. Kampania kierowana jest do wszystkich zdrowych osób dorosłych zainteresowanych higienicznym trybem życia oraz zbilansowaną dietą.

Cukier jest naturalnym produktem słodzącym i ważnym elementem zbilansowanej diety. Spożywany w odpowiednich ilościach, w ramach aktywnego, zdrowego stylu życia opartego o zrównoważoną dietę i regularną aktywność fizyczną nie jest szkodliwy. Należy pamiętać, że spożywanie cukru w dużych ilościach, przekraczających zapotrzebowanie danego organizmu, może dostarczyć zbyt wielu kalorii. Z tego powodu konsumenci powinni zwracać uwagę na łączną liczbę przyjmowanych kalorii w ciągu dnia.